ویدئویی از اولین حضور خانم‌های بازیگر در جوکر ۲ نتیجه جالب یک آزمایش علمی درباره تاثیر ارتعاش صدای علیرضا قربانی بر تخت جمشید + ویدئو انتشار تیزر یک فیلم سینمایی محرمی و آغاز اکران فیلمی با بازی آزاده صمدی و حامد کمیلی هنر انتخاب آگاهانه و پیشرفت ملی استالین بیشتر چه کتاب‌هایی می‌خواند؟ | معرفی کتاب «کتابخانه استالین» شعر‌های چندوجهی در توابع خطی | رونمایی از مجموعه شعر «زندگی در آمنیون» صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ جدیدترین خبرها از سریال «سلمان فارسی» فیلم‌های سینمایی آخر هفته تلویزیون (۱۴ و ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۳) + خلاصه داستان ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ۲۰ سینما تا پایان تابستان در خراسان رضوی افتتاح خواهد شد  ساخت ۱۰۰۰ سالن سینما در کشور تا شهریور ۱۴۰۴ | رشد ۱۱۳ درصدی سالن‌های سینما در خراسان رضوی ساخت پردیس سینمای «ملل» نماد وحدت فرهنگی ایران و افغانستان است پردیس سینمایی ملل در حاشیه شهر مشهد افتتاح شد | رشد ۱۱۳ درصدی ساخت سینما در خراسان رضوی + فیلم پخش ۶ سریال از شبکه آی‌فیلم + زمان پخش «سینما ملت»، برنامه سینمایی جدید تلویزیون
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

 تحلیل و بررسی کتاب «داوت»؛ روایت داستان زندگی جانباز رمضانعلی خردمند

  • کد خبر: ۱۷۶۵۳۹
  • ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۱
 تحلیل و بررسی کتاب «داوت»؛ روایت داستان زندگی جانباز رمضانعلی خردمند
نشست ادبی شمس، داستان زندگی جانباز سرافراز رمضانعلی خردمند را در کتاب «داوت» مورد تحلیل و بررسی قرار داد.

به گزارش شهرآرانیوز، «داوِت» روایت زندگی‌نامه داستانی یکی از جانبازان جنگ‌تحمیلی به نام رمضانعلی خردمند است که با وجود عوارض ناشی از موج انفجار تصمیم می‌گیرد این بار در روستایی متروکه و در جبهه ایثار و جهاد به خدمت ادامه دهد.

داوت در گویش محلی به نام حامی بزرگ مردم روستا است و زهرا سلحشور نویسنده اثر معتقد است خواندن زندگی‌نامه جانباز رمضانعلی خردمند، تصویر یک مجاهد واقعی را برای ما ترسیم می‌کند که برای زندگی و کمک به دیگران تلاش می‌کنند.

وی هدف خود را از نگاشتن داوت اینگونه بیان کرد: هدفم این بود داستانی بنویسم که جنبه معنوی هم پیدا کند و به‌دنبال سوژه‌ای درباره دفاع‌مقدس بودم و اعتقاد داشتم قهرمان‌های سرزمین و اطراف خودمان را باید بهتر بشناسیم و به دیگران معرفی کنیم.

سلحشور افزود: افراد بسیاری مانند رمضانعلی خردمند در اطرافمان وجود دارند که شهدای زنده دوران دفاع‌مقدس به شمار می‌آیند و باید به نسل جوان معرفی شوند. جانباز رمضانعلی خردمند از آشنایان نزدیک ما بود که داوطلبانه به روستایی متروک رفته و در کسوت یک جهادگر خدمات ارزشمندی برای آبادانی روستا انجام داده‌اند.

وی تصریح کرد: خواننده در این کتاب ضمن آشنایی با برخی از وقایع دفاع مقدس می‌تواند با بخشی از آداب و رسوم کرد‌های خراسان و سایر اقوام خراسانی و ویژگی‌های یک خانواده از نظر عقاید دینی و فرهنگی نیز آشنا شود.

رمان اجتماعی «مخمصه» در خصوص جایگاه زنان در جامعه، «چتری به نام عشق» با محوریت روانشناسی و بیان کننده داستان زندگی دختری دبیرستانی که دچار اشتباهی در زندگی شد، «تبرئه»، تجربه شخصی از یک واقعه تلخ از دیگر آثار این نویسنده به شمار می‌رود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->